صفحه اصلی مقالات توقف تولید هایک ویژن سری H1T بدون PoC

توقف تولید هایک ویژن سری H1T بدون PoC

1400/01/16 | بازدید 307

5.0 از 6 رای

توقف تولید هایک ویژن سری H1T بدون PoC خبری است که در آغازین روزهای سال 1400 هجری شمسی مخابره شده است. این سری دوربینهای مداربسته 5 مگاپیکسل با ماهیت Turbo HD دیگر در شرکت هایک ویژن تولید نخواهد شد و به اصطلاح DISCONTINUE شده است. شرکت کمیران به واسطه فروشگاه حرفه ای و پیشگام خود این خبر را به عنوان نخستین نهادی که به این اتفاق واکنش نشان داده است در این مقاله با عنوان توقف تولید هایک ویژن سری H1T بدون PoC می خواهد نشان دهد این سری محصولات کدام بودند و چرا دیگر تولید نخواهند شد.

 فروشگاهی کمیران به عنوان نماینده رسمی محصولات هایک ویژن در کشور ایران، این سری دوربین های مداربسته دام و بولت 5 مگاپیکسلی توربو اچ دی را که از سال 2016 تولید می شدند، در سال جدید عرضه نخواهد کرد؛ چرا که از آغاز سال 2021 میلادی سفارش گذاری اش از کشور مبدا یعنی چین برای تمامی کشورها وجود ندارد و پس از به پایان رسیدن موجودی آن در پاسان سال 1399، دیگر در سال 1400 در ایران فروشگاه کمیران این سری محصولات را به فروش نخواهد رساند.

دوربینهای مداربسته 5 مگاپیکسل هایک ویژن

از سال 2016 که شرکت هایک ویژن اقدام به تولید محصولات توربو اچ دی کرد، دوربینهای مداربسته 2، 3 و 5 مگاپیکسل را روانه بازار کرد. دوربینهای مداربسته 3 مگاپیکسل که از سال گذشته دیسکانتینیو شد اما همچنان دوربینهای مداربسته 2 و 5 مگاپیکسل تولید و عرضه می شوند. همچنین از سال 2018 شرکت هایک ویژن اقدام به تولید دوربینهای مداربسته 8 مگاپیکسلی هم کرد.

از سال 2016 دوربینهای مداربسته 5 مگاپیکسلی با پارتنامبر H0T عرضه شد اما سال بعد در اقدامی که به ظاهر عجیب به نظر می رسید شرکت هایک ویژن پارتنامبر H1T را هم روانه بازار کرد که هیچ فرقی با سری H0T نداشت فقط سال تولید آن جدیدتر بود. سال 2018 و همزمان با عرضه تکنولوژی PoC شرکت هایک ویژن سری H1T را مجهز به این قابلیت کرد اما همچنان هایک ویژن سری H1T بدون PoC هم تولید می شد تا اینکه در پایان سال گذشته توقف تولید هایک ویژن سری H1T بدون PoC را شاهد بودیم.

هایک ویژن سری H1T با PoC

از سال 2018 که شرکت هایک ویژن اقدام به تولید محصولات با قابلیت PoC کرد، این تکنولوژی را در محصولات توربو اچ دی با وضوح 2 و 5 مگاپیکسل وارد کرد. در این سری محصولات H1T اگر تکنولوژی PoC به همراه این محصولات باشد، در انتهای پارتنامبر آنها حرف E قرار می گیرد. به مثال زیر توجه کنید:

در این دوربین مداربسته قابلیت PoC تعبیه شده است؛ چرا که در انتهای پرتنامبرش حرف E دیده می شود. مشخصات دیگر این دوربین مداربسته به شرح زیر است:

  • عدد 56 نشان دهنده دام بودن این دوربین مداربسته است.
  • سری H1T نشان دهنده 5 مگاپیکسل بودن این دوربین مداربسته است.

تعریف قابلیت PoC

دو سال گذشت در یم کقاله جامع به طور کامل شرح دادیم که قابلیت PoC چیست و به چه کاری می آید. در این بند می خواهیم این قابلیت را به اختصار توضیح دهیم:

  • آنچه که فرایند برقرسانی به دوربین مداربسته بدون نیاز به منبع تغذیه و کابل برق است، قابلیت PoC گفته می شود. برای استفاده از این قابلیت باید حتما هم دوربین مداربسته و هم دستگاه از این قابلیت بهره مند باشد. دستگاه های بهره مند از قابلیت PoC آن دسته از DVRهایی هستند که در انتهای پرتنامبرشان حرف P دیده می شود.