صفحه اصلی مقالات قابلیتهای هایک ویژن ، داهوا و هایلوک

قابلیتهای هایک ویژن ، داهوا و هایلوک

1400/11/04 | بازدید 394

5.0 از 4 رای

قابلیتهای هایک ویژن ، داهوا و هایلوک عنوان مقاله ای است که در آن قصد داریم بهترین برندهای دوربین مداربسته را با یکدیگر مقایسه کنیم تا تفاوتهای آنها مشخص شود. همانطور که می دانید و در مقالات قبلی به آنها اشاره شد، هایک ویژن و داهوا رتبه های یکم و دوم در جان به لحاظ تولید تجهیزات نظارتی هستند و هایلوک که شاخه معتبر و زیرمجموعه شرکت هایک ویژن به شمار می رود، در کنار این دو برند به عنوان بهترین محصولات شناخته می شود. گفتنی است همه این برندها دارای تجهیزات متنوع از هر دو تکنولوژی HD و IP هستند.

سال گذشته در یک مقاله، مقایسه کاملی از دو برند هایک ویژن و هایلوک داشتیم که در یک شرکت ساخته می شوند و این سوال پاسخ داده شد که تفاوت این دو برند در چیست و چرا قیمت هایک ویژن گرانتر از هایلوک است. حال در این مقاله با عنوان قابلیتهای هایک ویژن ، داهوا و هایلوک می خواهیم برند داهوا را هم وارد بحث کنیم و نقاط مشترک و تفاوت آنها را با هم بررسی کنیم.

شما کاربران گرامی و مشتریان عزیز فروشگاه کمیران می توانید از طریق پیام رسان واتس اپ با مجموعه کمیران در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتر کسب کنید. کلیک روی شماره همراه زیر، شما را مستقیم به صفحه کالمه با کارشناسان مجموعه کمیران می برد:

نقاط مشترک برندها

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد هایک ویژن و هایلوک در یک کشور، یک شهر و یک کارخانه تولید می شوند پس باید دارای نکات مشترک فراوانی باشند. در ادامه می خواهیم نقاط مشترک هر سه برند هایک ویژن، دهوا و هایلوک را برایتان بیان کنیم. البته این سه برند دارای تفاوتهای زیادی هم هستند که همین تفاوتها عامل گرانی هایک ویژن نسبت به دو برند دیگر است. فعلا در این بند نکات مشترک هر سه برند را خواهیم شمرد:

  • بهره مندی از دو نوع تکنولوژی با ماهیت آنالوگ و تحت شبکه
  • دارای دو سری محصولات دوربین مداربسته و دستگاه
  • تولید سه نوع دوربین مداربسته دام، بولت و اسپیددام
  • تولید انواع دوربین مداربسته با بدنه فلزی و پلاستیکی
  • تولید دستگاه های NVR و DVR با بدنه فلزی و پلاستیکی

همانطور که می دانید شرکت هایک ویژن در سال 2001 در کشور چین شروع به کار کرد و هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشت و توانست از سال 2016 صدرنشین جدول رده بندی بهترین محصولات تجهیزات نظارتی در جهان شود. از سال 2018 این شرکت پس از دو سال صدرنشینی افزایش قیمت چشمگیری داشت و تاحدودی مشتریان و خریدارانی که دنبال محصولات با قیمت پایینتر بودند را از دست داد. از این رو به سرعت اقدام به تولید محصولات هایلوک کرد تا بتواند مشتریان این چنینی را هم حفظ کند.

شرکت داهوا نیز در سال 2001 در همان کشور چین آغاز به فعالیت کرد اما سرعت پیشرفت داهوا کمی آهسته تر از هایک ویژن بود و در سال 2016 این برند به صعود به رتبه سوم توانست خود را به عنوان یک برند مطرح در جهان بشناساند. این برند از سال 2018 به رتبه دوم صعود کرد و در حال حاضر 4 سال است که در این رتبه قرار دارد.

بررسی قابلیتهای هایک ویژن ، داهوا و هایلوک

در ابتدای این بند می خواهیم قابلیتهای این سه برند را با یکدیگر مقایسه کنیم و تفاوتهای اساسی را بررسی کنیم تا در ادامه هر کدام را مجزا بررسی کنیم. اولین تفاوت هایک ویژن با دو برند دیگر در قدمت برند هایک ویژن و سرعت پیشرفت آن بوده که شناخته شده تر است و طبیعی است که به دلیل اسم و رسم خود قیمت گرانتری داشته باشد.

  • در برند هایک ویژن کابل و لوازم جانبی هم دیده می شود که این باعث تکمیل تر  شدن تجهیزات این برند می شود.
  • در برند هایک ویژن تکنولوژی به کار رفته سیستم TVI بوده که با هایلوک مشترک است اما در داهوا این تکنولوژی CVI نام دارد و به لحاظ کیفیت در مکان دوم قرار دارد.
  • در برند هایک ویژن و داهوا دستگاه های بیشتر از 32 کانال هم دیده می شود و این ام باعث می شود دست کاربر برای انتخاب بازتر باشد اما در هایلوک حداکثر تعداد کانالهای دستگاه 32 عدد است.
  • رد پای آمریکایی ها در برند هایک ویژن دیده می شود؛ چرا که چیپست به کاررفته در این برند آمبرلای آمریکاست اما چیپست و برد به کار رفته در داهوا تماما چینی است.

قابلیتهای پیشرفته محصولات

در این بند از این مقاله با عنوان قابلیتهای هایک ویژن ، داهوا و هایلوک می خواهیم قابلیتهای پیشرفته این سه برند را بررسی کنیم:

  • هایک ویژن در هر دو تکنولوژی HD و IP دارای دوربین مداربسته 8 مگاپیکسلی هستند اما برند داهوا فقط در تکنولوژی تحت شبکه دوربین مداربسته 8 مگاپیکسلی دارد اما در برند هایلوک هیچ دوربین مداربسته ای بالاتر از 5 مگاپیکسل ندارد.
  • دوربینهای مداربسته دارای قابلیت WDR فقط در محصولات برند هایک ویژن موجود است.
  • دستگاه های DVR دارای قابلیت پشتیبانی از دوربینهای مداربسته صدادار فقط در برند هایک ویژن و داهوا تولید می شود و دستگاه های هایلوک فاقد این قابلیت هستند.