صفحه اصلی مقالات سری D8T هایک ویژن دیگر تولید نمی شود

سری D8T هایک ویژن دیگر تولید نمی شود

1400/04/29 | بازدید 414

5.0 از 3 رای

سری D8T هایک ویژن دیگر تولید نمی شود. این سری دوربینهای مداربسته 2 مگاپیکسل با قابلیت WDR دیگر در شرکت هایک ویژن تولید نخواهد شد و پس از توقف تولید محصولات سری D7T حال شاهد توقف تولید محصولات سری D8T هستیم. این دو سری محصولات اصطلاحا DISCONTINUED شده و دیگر از کشور مبدا وارد ایران نخواهند شد؛ چرا که هیچ محصولی با این سری پارتنامبر دیگر تولید نخواهند شد.

فروشگاه کمیران به عنوان نماینده رسمی محصولات هایک ویژن در ایران، این سری دوربین های مداربسته دام و بولت را که از سال 2018 تولید و عرضه می شدند را به فروش می رساند اما از سال 2021 میلادی دیگر تولید آن و سفارش گذاری آن برای تمامی کشورها وجود ندارد و پس از به پایان رسیدن موجودی آن در سال 1400 دیگر در فروشگاه کمیران این سری محصولات به فروش نخواهد رسید.

سیر تحول محصولات سری D8T

در شرکت هایک ویژن از سال 2015 مفهوم WDR مطرح شد و برای نخستین بار در محصولات سری D7T عرضه شد. پس از آن شرکت هایک ویژن محصولات D8T را به بازار عرضه کرد که تفاوت چندانی با نمونه D7T نداشت و فقط بیانگر سال تولید جدیدتری بود که نمونه های متعددی داشت:

  • نمونه کیس کوچک
  • نمونه های کیس بزرگ
  • نمونه های لنز متغیر
  • نمونه های PoC دار
  • نمونه کیوب

جایگزین محصولات سری D7T و D8T

پس از سال 2015 که برای نخستین بار هایک ویژن در محصولات D7T این قابلیت را تعبیه کرد، سپس در محصولات D8T این ویژگی را ادامه داد و فقط محصولات با قابلیت PoC و WDR توام در سری D8T دیده می شود. شرکت هایک ویژن بعدها در سال 2020 تحولی بزرگ در این زمینه صورت داد و همان دوربینهای مداربسته با قابلیت WDR را به علاوه قابلیت Ultra Low Light در محصولات D3T عرضه کرد. تمام این سری دوربینهای مداربسته به دلیل آنکه حرف D در پارتمنامبرشان دیده می شود نشان می دهد که از وضوح تصویر 2 گاپیکسل بهره می برند.

در حال حاضر هیچ دوربین مداربسته Turbo HD با وضوح غیر از 2 و 8 مگاپیکسل و قابلیت WDR دیده نمی شود. در سال 2018 شرکت هایک ویژن محصولات 8 مگاپیکسلی خود را مجهز به این قابلیت با سری U8T روانه بازار کرد. تولید این سری دوربینهای مداربسته همچنان ادامه دارد.