صفحه اصلی مقالات آتش سوزی پاساژ نادری تهران

آتش سوزی پاساژ نادری تهران

1400/04/09 | بازدید 527

5.0 از 5 رای

آتش سوزی پاساژ نادری تهران اتفاقی است که صبح روز چهارشنبه نهم تیرماه سال 1400 رخ داد و باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شد.

این مرکز تخصصی دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی که از ابتدای دهه هشتاد کار خود را در زمنیه تجهیزات نظارتی و امنیتی آغاز کرد با اصول و قواعد مهندسی ساخته نشده و همچنان پس از گذشت دو دهه از فعالیت این مرکز تجاری بزرگ، همچنان این پاساژ فاقد پایان کار بوده و کسبه شاغل در این پاساژ را با مشکلات عدیده ای رو به رو کرده است.

از ساعت 10:30 دقیقه صبح روز چهارشنبه نهم تیر سال 1400 آتش سوزی پاساژ نادری تهران رخ داد که این اتفاق در پی اهمال کاری فردی رخ داد که تحت پیگرد قرار گرفته است و مسئولان پاساژ نادری و هیات مدیره این مرکز خرید در پی یافتن فرد خاطی هستند.

در حادثه آتش سوزی پاساژ نادری تهران صبح چهارشنبه نهم تیرماه سال 1400 خوشبختانه هیچ فردی آسیب ندیده است و خسارات مالی شدیدی وارد نشد.

هر حادثه یک تلنگر است

همانطور که گفته شد خوشبختانه در این حادثه هیچ فردی آسیب ندید و خسارات وارده مبلغ قابل توجهی نیست.

این نکته دلیل آن نمی شود که موضوع ایمنی پاساژ نادری و مبحث پایان کار آن پشت گوش انداخته شود؛ چرا که هر حادثه یک تلنگر است و حال می توان از آتش سوزی پاساژ نادری تهران به عنوان یک تلنگر یاد کرد و آن را عبرتی برای آینده کرد تا از بروز حوادث حادتر جلوگیری شود و خدایی ناکرده اتفاقات قابل جبرانی رخ ندهد.

در پاساژ نادری حدود 100 فروشگاه در حال فعالیت هستند که حادثه می تواند هر کدام از این افراد را با مشکل رو به رو کند. صد فروشگاه در زمینه تجهیزات نظارتی از برندهای هایک ویژن، هایلوک و داهوا در حال فعالیت هستند و به عنوان یک مرجع رسمی عرضه کننده تجهیزات نظارتی در کشور باید امنیتشان تامین شود و از همین مقاله از تمام مسئولان ذی ربط تقاضا می شود اقدامات لازم را برای ایجاد یک بستر ایمن به دور از حادثه و خطر فراهم کنند.

منشا حادثه

در حادثه آتش سوزی پاساژ نادری تهران منشا حادثه پشت بام این مرکز خرید بود که می توان عوامل مختلفی را در این اتفاق دخیل دانست:

  • آفتاب شدید و سوزاندن کابل های کولر
  • پرتاب ته مانده سیگار روشن به جایی که احتمال بروز آتش سوزی را افزایش دهد
  • اتصالی کردن یک وسیله برقی

همانطور که گفته شد منشا این حادثه از طبقه بالایی این پاساژ بوده و مسئولان این مرکز خرید در پی مشاهده فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته هستند تا منشا حادثه را به درستی پیدا کنند.

هرچه بوده در حال حاضر می توان گفت این حادثه بخیر گذشته و جا دارد از نهاد مهم کشور یعنی آتشنشانی کمال قدردانی و تشکر را داشته باشیم که با حضور به موقه به محل حادثه، احتمال وارد شدن خسارات بیشتر را به حداقل رساندند.

فعالیت پاساژ نادری ادامه پیدا کرد

آتش سوزی پاساژ نادری تهران ساعت 10:30 دقیقه صبح رخ داد و با حضور به موقع آتشنشانان این حادثه به سرعت جمع شد و از ساعت 11:30 دقیقه پیش از ظهر روال کاری پاساژ نادری به طور طبیعی طی شد و با امید دور بودن از حوادث اینچنینی، باید گفت مرکز خرید نادری هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 فعالیت می کند. 

هم اکنون پاساژ نادری تهران بدون مشکل آماده پذیرای کاربران گرامی و مراجعه کنندگان محترم است.

معضل کپسول آتشنشانی

یکی از اتفاقات ناگواری که در حادثه آتش سوزی پاساژ نادری تهران شاهد آن بودیم، عمل نکردن هیچ کدامیک از کپسولهای آتشنشانی در طبقات مرکز خرید نادری بود که بسیار کسبه این پاساژ را نگران خود کرد.

همانطور که گفته شد امیدواریم به زودی مسئولان شهری به این موضوع ورود کرده و کارهای ایمن سازی پاساژ نادری را انجام دهند تا خدایی ناکرده حادثه آتشسوزی ساختمان پلاسکو مجددا رخ ندهد.