صفحه اصلی مقالات هوش مصنوعی DVR هایک ویژن

هوش مصنوعی DVR هایک ویژن

1400/06/16 | بازدید 351

5.0 از 10 رای

هوش مصنوعی DVR هایک ویژن یک قابلیتی است که اخیرا به محصولات بهترین شرکت تولیدکننده دوربین مداربسته در جهان افزود شده است. این ویژگی به منظور هوشمندسازی دستگاه و آسان سازی فرایند نظارت با قابلیتهای ویژه به دستگاه های DVR هایک ویژن افزوده شده است. با ما در این مقاله با عنوان هوش مصنوعی DVR هایک ویژن همراه باشید تا ویژگی های این مورد بررسی شود.

سال پیش این موقع در یک مقاله موضوع تشخیص چهره در دوربینهای مداربسته هایک ویژن مطرح شد که به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماسک زدن برای تمام مردم جامعه، داشتن یک دوربین مداربسته قوی برای دیدن تصاویر بهتر از واجبات به شمار می رود.

سیر تکاملی DVR هایک ویژن

پیش از هرچیز در این مقاله با عنوان هوش مصنوعی DVR هایک ویژن می خواهیم سیر تکاملی DVR این برند را در یک دهه اخیر بررسی کنیم:

  • در ابتدا دستگاه DVR هایک ویژن با قابلیت پشتیبانی از دوربین مداربسته آنالوگ که با یکای TVLINE مورد سنجش قرار می گرفت.
  • سپس با تولید دستگاه های DVR با تکنولوژی Turbo HD به ترتیب دستگاه هایی با توان پشتیبانی از 2، 4، 5 و 8 مگاپیکسل روانه بازار شدند.
  • اخیرا دستگاه های دارای هوش مصنوعی در DVRهای هایک ویژن تعبیه شده است.

DVR آنالوگ هایک ویژن

در این مقاله قصد داریم روند یک دهه اخیر و تحولات آن را بررسی کنیم. در ابتدای دهه گذشته فقط تکنولوژی آنالوگ وجود داشت که توان پشتبانی از دوربینهای مداربسته حداکثر 700TVline را داشت. این دستگاه های سری SH یا E در قالب دستگاه های 4، 8 و 16 کانال عرضه می شد که بعدها در سال 2014 جای خود را به دستگاه های سری F داد که از دوربینهای مداربسته Turbo HD پشتیبانی می کرد.

DVR توربو اچ دی هایک ویژن

از سال 2014 تا 2021، شرکت هایک ویژن تمرکز خود را روی موارد زیر گذاشت:

  • پشتیبانی از دوربینهای مداربسته 2، 4، 5 و 8 مگاپیکسل Turbo HD
  • فشرده سازی حداکثری دستگاه ها به جهت ذخیره سازی بیشتر روی هارد

این دستگاه ها در ابتدا با پسوند F روانه بازار شد که قابلیت فشرده سازی بالایی نداشتند و فرمت ضبط آنها H.264 بود اما بعدها سری K از محصولات هایک ویژن در سال 2018 به بازار عرضه شد که فشرده سازی حداکثری +H.265 را داشتند. این روند در طی سالهای 2014 تا 2018 به صورت پشتیبانی از دوربین مداربسته 2، 4، 5 و 8 مگاپیکسل به تکامل رسید.

هوش مصنوعی DVR هایک ویژن

از سال 2018 تا 2021 شرکت هایک ویژن تمرکز خود را روی تولید یک قابلیت ویژه گذاشت تا آن را در سال 2021 عرضه کند. در حال حاضر شرکت هایک ویژن دستگاه های DVR خود را با پسوند M به بازار عرضه کرده ولی هنوز شرکت پارس ارتباط افزار اقدامی مبنی بر ورود این محصولات به ایران نکرده و از طریق مراجع رسمی و قانونی هنوز وارد بازار ایران نشده است.

ویژگی های دستگاه سری M

در این بند پایانی از این مقاله با عنوان هوش مصنوعی DVR هایک ویژن می خواهیم ویژگی های این سری محصولات را بررسی کنیم:

  • دارای هوش مصنوعی و توان تسخیض چهره
  • دارای قابلیت اتصال دوربینهای مداربسته صدادار به منظور ضبط صدای محیز همزمان با تصویر