صفحه اصلی مقالات هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی دیجیتال

هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی دیجیتال

1398/09/14 | بازدید 480

5.0 از 5 رای

هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی دیجیتال با کیفیت ترین دوربین مداربسته موجود در بازار سیستم های نظارتی و تجهیزات امنیتی است که در پروژه های مهم کاربرد دارد. در حال حاضر شرکت هایک ویژن، اقدام به تولید به روزترین و باکیفیت ترین سیستم های نظارتی با تکنولوژی تحت شبکه یا دیجیتال کرده که به آن تکنولوژی آی پی هم گفته می شود. گفتنی است این تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی دیجیتال از محصولات مهم و پرکاربرد در فروش سیستم های نظارتی محسوب می شوند.

تکنولوژی تحت شبکه

کارایی سیستم های نظارتی با این تکنولوژی به شرح زیر است:

  • دوربین مداربسته در جای موردنظر نصب می شود و کابل CAT 6 ارتباط دوربین مداربسته با دستگاه را برقرار می کند. این ارتباط از طریق سوکت شبکه بین دستگاه با کابل یا دوربین مداربسته با کابل برقرار می شود.
  • اگر دستگاه شما از قابلیت PoE بهره ببرد، دیگر نیاز به قرار دادن سوئیچ نیست اما اگر PoE نداشت، باید یک سوئیچ بین راه اتصال آنها قرار داد.
  • دستگاه بنا به تک هارد بودن یا دو هارد بودن اطلاعات و وقایع منتقل شده از سوی دوربین مداربسته را بر روی هارد یا هاردها ذخیره می شود.
  • در صورت تمایل به انتقال تصویر بر روی رایانه شخصی یا گوشی تلفن همراه، این کار به سادگی انجام می شود.

سیر تکاملی تکنولوژی دیجیتال

در طی سال های عرضه تجهیزات امنیتی با تکنولوژی تحت شبکه، این فناوری به شرح زیر پیشرفت کرد:

  • پیشرفت در زمینه وضوح تصویر که از 2 مگاپیکسل، به 4 و سپس 6 و 8 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرد.
  • فرمت ضبط دستگاه ها از H264 پیشرفت کرد و در حال حاضر اکثر محصولات آن دارای فرمت ضبط +H265 است.
  • ظهور دوربین های مداربسته کیوب که بدون کابل کشی و از طریق Wi-Fi تصویر را منتقل می کرد، یک تحول مهم در فناوری نام برده محسوب می شد.
  • سپس نوبت به پیدایش خروجی 4K رسید و دستگاه های NVR به این خروجی مجهز شدند. البته درنظر داشته باشید برای بهره بردن از این قابلیت باید حتما نمایشگرتان هم دارای این خروجی باشد.
  • نسل جدید این تکنولوژی شامل محصولاتی است که منبتی بر هوش مصنوعی است. 

پیشگام بودن هایک ویژن و هایلوک

شرکت هایک ویژن مدت هاست که در زمینه تولید تجهیزات نظارتی فعالیت می کند و در تکنولوژی و فناوری دیجیتال پیشگام بوده است. پس از گذشت سال ها و موفقیت این شرکت در تولید محصولات باکیفیت، خیلی از برندهای دیگر اقدام به فعالیت و تولید سیستم های نظارتی با تکنولوژی کردند اما با یک مقایسه ساده در ساز و کار و کیفیت تصاویر آنها، به مراتب پایین تر و طبیعا قیمت ارزان تر شرکت های بی نام و نشان پی خواهید برد. حدود یک سال و نیم پیش پس از شدت گرفتن رقابت و زیاد شدن تولیدکنندگان نه چندان مطرح، شرکت هایک ویژن اقدام به عرضه محصولات هایلوک با تکنولوژی تحت شبکه کرد تا بتواند با دوربین های مداربسته ارزان قیمت رقابت کند و به راحتی آنها را شکست دهد. در حال حاضر شاهد برتری برند هایلوک در مقابل برندهای ارزان قیمت بی نام و نشان هستیم.

مقایسه محصولات هایلوک با برندهای بی نام در تکنولوژی IP

شرکت هایک ویژن با محصولات هایلوک، به کاربر این امکان را می دهد تا یک سیستم نظارتی با قیمت ارزان تهیه کند. شاید نام و نشان برندی که تهیه می کنید، خیلی اهمیت نداشته باشد اما پس از گذشت مدتی از خرید محصول موردنظر، متوجه افت کیفیت و ایجاد اختلال در تصویررسانی محصولات شرکت های بی نام خواهید شد. شما وقتی به بازار می روید، هر محصولی که به شما معرفی می شود و قیمت ارزانتر داشته باشد، برایتان جذاب خواهد بود؛ غافل از آنکه خرید دوربین مداربسته بدون نام و نشان به هیچ وجه به نفعتان نیست. خرابی این محصولات بسیار زیاد است و طول عمر چندانی ندارد. در حالی که برند هایلوک که از دل شرکت هایک ویژن بیرون می آید، نه تنها خراب نمی شود بلکه طول عمر بسیار بالایی هم دارد. در حال حاضر محصولات هایلوک با تکنولوژی تحت شبکه، با قیمت مناسب و کیفیت بالا، یک انتخاب مناسب برای کاربران تجهیزات نظارتی محسوب می شود.