صفحه اصلی مقالات قیمت هایک ویژن در نواسانات ارزی

قیمت هایک ویژن در نواسانات ارزی

1399/04/18 | بازدید 432

5.0 از 5 رای

قیمت هایک ویژن در نواسانات ارزی دچار تغییرات چندباره شده است. تغییراتی که به نفع هیچ کس در بازار تجهیزات نظارتی نخواهد بود. اگر در یک سال گذشته افزایش 100 درصدی قیمت دلار را در نظر داشته باشیم، هر بار هایک ویژن با افزایش قیمت دلار، لیست خود را به روز کرده و افزایش داده است و آن هم با افزایش نزدیک به 50 درصد مواجه شده است. در یک مقایسه ساده می توان گفت قیمت دلار نسبت به سال گذشته این موقع با قیمت 11 هزار تومان، در حال حاضر به 22 هزار تومان رسیده است. سال پیش همین موقع دوربین مداربسته هایک ویژن مدل 16D0T-IR با قیمت 350 هزار تومان به فروش می رسید که در حال حاضر قیمت آن به 550 هزار تومان رسیده است.

ثبات قیمت محصولات هایک ویژن در کشورهای مبدا

واحد پول کشور چین، یوان است و واحد پول کشور امارات نیز درهم است. در حال حاضر قیمت یک محصول در کشور چین و امارات همان قیمتی دارد که سال پیش همین موقع داشته است و شاید به دلیل قدیمی شدن محصول، ممکن است با کاهش قیمت هم رو به رو شده باشد. نواسانات قیمت ارز و تغییر ارزش یوان و درهم نسبت به دلار بسیار اندک است و همین امر باعث می شود، ثبات قیمت در چین و دبی وجود داشته باشد. به طور مثال اگر محصولی سال گذشته این موقع با 100 درهم وارد ایران می شد، بهای تمام شده آن 300هزار تومان می شد، اما در حال حاظر همان کالا با 100 درهم، برای واردکننده 600هزار تومان تمام می شود. همان کالای 300 هزار تومانی سال گذشته 450هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شد اما در حال حاضر کالای 600 هزار تومانی با قیمتی پایین تر از 600هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود پس این نشان می دهد، لیست قیمت های ارائه شده صرفا با توجه به موجودی از قبل شرکت های واردکننده است و اگر راه های ارتباطی پس از ریشه کن شدن ویروس کرونا باز شود و افزایش قیمت ارز باقی بماند، شاهد یک انفجار و تورم لجام گسیخته در قیمتهای هایک ویژن خواهیم بود.

کاهش قدرت خرید مصرف کننده

در حالی که قیمت دلار افزایش پیدا می کند، قیمت همه چیز در کشور رو به افزایش است. این به معنی کاهش قدرت خرید از سوی مردم است. اگر در حال حاضر یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل HD با قیمت بیش از نیم میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد، یعنی این محصول بسیار گران است و اگر این روند ادامه پیدا کند، همین دوربین مداربسته باید تا 800 هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد. در این صورت یک کسر کوچکی از مردم جامعه توان خرید این محصولات را خواهند داشت و خروجی این روند، ورشکستگی بسیاری از نهادهای تامین کننده تجهیزات نظارتی خواهد بود.

بسته شدن لیست قیمت شرکت پارس ارتباط افزار

هر بار با افزایش قیمت دلار، شرکت پارس ارتباط فروش خود را می بندد و تا لیست جدید تهیه نشود و قیمت ها را افزایش ندهد، کالایی به فروش نمی رساند. این روند به فروشندگان هایک ویژن و دیگر نهادها تسری پیدا می کند. این یعنی چند روز بیکاری در فروشگاه هایی که فعال هستند و هنوز اعلام ورشکستگی نکرده اند. هر چقدر این روند ادامه دارتر باشد و تعطیلی مقطعی بیشتری داشته باشیم، نبض بازار بیشتر از کار خواهد افتاد. قیمت هایک ویژن در سال 99 از ابتدای سال تاکنون ماهی یک بار عوض شده است و همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، این نواسانات در بازار به نفع هیچ کس نخواهد بود.

نواسان قیمت در محصولات هایلوک هم وجود دارد

هایلوک که یک شاخه معتبر از برند هایک ویژن است، با تغییرات چند باره رو به رو شده است اما نسبت به هایک ویژن کمتر شاهد تغییر بودیم. درصد تخفیف هایلوک نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است و به طور مثال اگر یک محصول در گذشته با 30 درصد تخفیف به همکار فروخته می شد، درحال حاضر همان محصول با کمتر از 25 درصد باید فروخته شود. هرچند اگر شرایط افزایش قیمت ادامه دار باقی بماند، باز هم قیمت هایلوک افزایش خواهد داشت. باز شدن راه های ارتباطی قطعا قیمت هایلوک را هم همچون هایک ویژن افزایش می دهد.