صفحه اصلی مقالات دید در شب هوشمند در دوربین مداربسته

دید در شب هوشمند در دوربین مداربسته

1397/03/31 | بازدید 380

5.0 از 1 رای

یکی از قابلیت هایی که تقریبا در بیشتر دوربین های مداربسته موحود در بازار وجود دارد ، قابلیت دید در شب مادون قرمز یا IR می باشد. بعضی از دوربینها علاوه بر دارا بودن این قابلیت دارای دید در شب هوشمند یا Smart IR می باشند.

تکنولوژی دید در شب هوشمند مادون قرمز به قابلیتی در دوربین مداربسته گفته می شود که باعث می شود شدت تابش نور مادون قرمز بر اساس فاصله آنها تا دوربین تنظیم شود. این قابلیت باعث می شود تا از تابش بیش از اندازه نور مادون قرمز به اشیا جلوگیری شود.

تکنولوژی Smart IR برای این اختراع شده است که مشکلات مربوط به دید در شب مادون قرمز (IR) را از قبیل سفید شدن تصاویر در بخش هایی مانند صورت افراد را وقتی خیلی نزدیک به دوربین می باشند و قابلیت دید در شب فعال است حل نماید.

برای مثال این موضوع می تواند زمانی اتفاق بیفتد که دوربین مداربسته خریداری شده توسط کاربر دارای قابلیت دید در شب IR با پشتیبانی از فاصله ۲۰ متری می باشد اما دوربین مداربسته برای نظارت بر ناحیه ای استفاده شده است که ممکن است افراد در فاصله بسیار نزدیک از دوربین قرار داشته باشند (برای مثال ۲ تا ۴ متر )

اکثر دوربین های مداربسته امروزی دارای این قابلیت می باشند اما ممکن است بعضی از دوربین ها فاقد این قابلیت باشند. برای این منظور می توانید مشخصات محصول را چک کنید.

نمونه تصویر دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب هوشمند مادون قرمز

در نمونه تصویر زیر شما می توانید تفاوت تصویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته دارای این قابلیت و یا فاقد آن را مقایسه نمایید.

همانطور که مشاهده می نمایید در تصویر سمت چپ صورت فرد که در نزدیک دوربین قرار دارد قابل مشاهده است ، این دوربین دارای قابلیت Smart IR می باشد اما در تصویر سمت چپ صورت فرد مورد نظر سفید شده و قابل مشاهده نمی باشد که به دلیل عدم وجود تکنولوژی دید در شب هوشمند مادون قرمز این اتفاق رخ داده است.

مزیت دوربین مدار بسته دارای قابلیت Smart IR

وجود تکنولوژی دید در شب مادون قرمز (IR) هوشمند یکی از لازمه های دوربین مداربسته می باشد که تولید کنندگان معتبر دنیا امروزه در اکثر تولیدات خود این قابلیت یا حتی تکنولوژی های جدیدتر را برای حل مشکلاتی از جمله سفید شدن بخشی از تصاویر در هنگام نزدیک شدن سوژه ها به دوربین مداربسته به کار می برند.

اگر شما از دوربین های مداربسته قدیمی که فاقد این قابلیت می باشند در سیستم نظارتی خود استفاده می کنید ، پیشنهاد می شود به فکر تعویض سیستم قدیمی خود با سیستم های مداربسته جدید باشید که علاوه بر حل مشکلات سیستم های نظارتی قدیمی ، کیفیت تصویر بالاتری را در اختیار شما قرار می دهند.