صفحه اصلی مقالات دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن

دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن

1400/01/08 | بازدید 455

4.2 از 5 رای

دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن بدون نیاز به سیم کشی و تهیه کابل، بدون دستگاه ضبط و پخش، وقایع ضبط شده را در خود ذخیره می‌کند. دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن از پرطرفدارترین محصولات بهترین برند تولیدکننده دوربین مداربسته در جهان به شمار می رود. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن به شما معرفی شود.

دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن (سری 24)

دوربینهای مداربسته کیوب هایک ویژن انواع متفاوتی دارند اما آنچه که در تمام آنها مشترک است، پارتنامبر یکسان آنهاست. تمامی دوربینهای مداربسته کیوب هایک ویژن با پارتنامبر 24 آغاز می شوند. البته که پیش از رسیدن به عدد 24، موارد مشترک دیگری را هم طی می کند که در بندهای بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد تا بدانید دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن به چه دوربین مداربسته ای گفته می شود.

معنای لغوی دوربین مداربسته کیوب

دوربین مداربسته کیوب در اصطلاح لاتین به Cube Camera معروف است. حال در این بند می خواهیم به شما اطلاع رسانی کنیم که معنای لغوی دوربین مداربسته کیوب چیست و چرا این نام را برای آن انتخاب کرده اند.

  • Cube : مکعب

دوربین مداربسته به طور معمول یا دام است یا بولت و در موارد خاص اسپیددام هم به این تقسیم بندی اضافه می شود.حال یک دسته بندی ویژه تر هم وجود دارد و آن دوربینهای مداربسته بی سیم با قابلیت وای فای است که به آنها یا بیبی کم کفته می شود یا کیوب کمرا. بیبی کم آن دسته از دوربینهای مداربسته است که قابلیت چرخش داشته و روی میز قرار می گیرد و قابلیت ردیابی سوژه را دارد.

کیوب کمرا به آن دسته از دوربینهای مداربسته گفته می شود که به حالت مکعبی شکل ساخته شده اند و قابلیت چرخش ندارند. دوربین مداربسته کیوب کمرا یکی از زیباترین محصولات این برند است و در ابعاد کوچک ساخته می شود.

سیرتحول دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن

دوربینهای مداربسته سری 24 هایک ویژن در ابتدا با پارتنامبر 2420 و سپس 2422 تولید شدند. این محصولات علاوه شکل ظاهری شان در فرمت فشرده سازی هم تفاوتهای با نسل جدید دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن داشتند. بعدها پارتنامبر 2442 که دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی به شمار می رفت هم به بازار عرضه شد اما نسل جدید این سری محصولات که از سال 2018 روانه بازار شد با پارتنامبر 2423 و 2443 دو دوربین مداربسته 2 و 4 مگاپیکسلی بودند.

شکل ظاهری

نسل جدید دوربین مداربسته کیوب از لحاظ ظاهری و ترکیب رنگ به این شکل است که بخش فوقانی دوربین مداربسته سفیدرنگ و بخش زیرین آن سیاه رنگ است اما در گذشته کیوب کمرا هایک ویژن در قسمت بالایی خود رنگ توسی داشت و در پایین خود رنگ سفید.

فرمت فشرده سازی

نسل جدید دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن دارای فرمت فشرده سازی +H.265 است ولی در گذشته این دوربینهای مداربسته با فرمت فشرده سازی H.264 تولید می شدند و چون این محصولات مستقیما روی رم وقایع را ذخیره می کنند، فشرده سازی بالا در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دوربین مداربسته کیوب هایک ویژن بدون نیاز به کابل و بدون نیاز به دستگاه ضبط و پخش وقایع را روی خود رم ذخیره می کند.

نکات مشترک تمام دوربینهای مداربسته کیوب هایک ویژن

در این بند می خواهیم نکات مشترکی که دوربینهای مداربسته کیوب هایک ویژن از آن برخوردارند را به شما معرفی کنیم:

  • تکنولوژی تحت شبکه: همه دوربینهای مداربسته کیوب هایک ویژن دارای تکنولوژی تحت شبکه هستند. ابتدای پارتنامبر تمام آنها DS-2CD است.
  • قابلیت PIR : این قابلیت همان ویژگی حسگر موجودات زنده است.
  • اتصال رم : یک عدد رم میکرو SD به دوربینهای مداربسته کیوب هایک ویژن متصل می شود.