صفحه اصلی مقالات تفاوت هایک ویژن سری IS و IU

تفاوت هایک ویژن سری IS و IU

1399/12/28 | بازدید 616

5.0 از 5 رای

تفاوت هایک ویژن سری IS و IU در آخرین مقاله سال 1399 در وبسایت کمیران این دو سری گوناگون را با یکدیگر بررسی می کند و بر اساس نیاز کاربران یک محصول مناسب را معرفی می کند. تفاوت هایک ویژن سری IS و IU منحصرا به موضوع ضبط صدا در دوربینهای مداربسته IP هایک ویژن مربوط می شود که در این مقاله آموزشی آنها را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. قطعا اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، تفاوت هایک ویژن سری IS و IU به طور کاملا مشخص برای شما روشن می شود و کار را برای انتخاب ساده تر می کند.

شباهت هایک ویژن سری IS و IU در چیست؟

پیش از بررسی تفاوتهای سری IS و IU می خواهیم شباهت آنها را برای شما معرفی کنیم. نخستین شباهت این دو سری محصول به شرح زیر است:

  • دام بودن

همانطور که می دانید دوربین مداربسته در وهله اول به دو دسته دام و بولت تقسیم می شود که برای فضای داخلی و خارجی کاربردهای گوناگون دارد. به طور معمول از دوربین مداربسته دام در فضای داخلی استفاده می شود و از دوربین مداربسته بولت در فضای بیرونی استفاده می شود. میکروفون و ضبط صدا بیشتر در فضای داخلی کاربرد دارد؛ چرا که معمولا در فضای باز به دلیل صدای زیاد محیط ضبط صدا به طور استاندارد انجام نمی شود. پس سری IS و IU در دوربینهای مداربسته دام دیده می شود.

شباهت دیگر دوربینهای مداربسته هایک ویژن سری IS و IU در تکنولوژی یکسان آنهاست.

  • تکنولوژی دیجیتال

به دوربینهای مداربسته تحت شبکه هایک ویژن دیجیتال یا IP گفته می شود که نکته مشترک تمام دوربینهای مداربسته سری IS و IU است. در این تکنولوژی ضبط صدا به طور مستقیم با تمامی NVRها سازگاری دارد و به محض انتقال کابل شبکه، تصویر و صدا با هم به دستگاه منتقل شده و وقایع بر روی هارد ضبط می شود. تکنولوژی دیجیتال جدیدترین تکنولوژی در تجهیزات نظارتی است و قیمت به مراتب بالاتری نسبت به تکنولوژی Turbo HD دارد.

در دوربینهای مداربسته مینی دام هایک ویژن یک استثنا وجو دارد و آن به این شکل است که اگر در انتهای پارتنامبر آنها حروف IS دیده می شد، ضبط صدا را به طور مستقیم با میکروفون داخلی انجام می داد اما در دوربینهای مداربسته دام هایک ویژن اوضاع کمی متفاوت است. در بند بعدی با ما همراه باشید تا این تفاوتها مشخص شود.

میکروفون داخلی یا قابلیت اتصال برد صدا

تفاوت هایک ویژن سری IS و IU دقیقا در همین نکته ای است که عنوان این میان تیتر است. همانطور که گفته شد در دوربینهای مداربسته مینی دام وجود حروف IS در انتهای پارتنامبر نشان از میکروفون داخلی و وضبط صدای مستقیم است اما در دوربینهای مداربسته دام به این شکل نیست.

در دوربینهای مداربسته دیجیتال هایک ویژن سری IS قابلیت ضبط صدا از طریق اتصال برد صدا به دوربین مداربسته انجام می شود؛ یعنی شما به یک دیوایس ثانویه نیاز دارید تا فرایند ضبط صدا انجام شود. دوربینهای مداربسته سری 21 این قابلیت را در گذشته داشتند و به محض اتصال برد صدا به جای مخصوصی که برای آن تعبیه شده است، صداضبط شده و به دستگاه منتقل می شود.

از سال 2020 میلادی شرکت هایک ویژن اقدام به تولید دوربین مداربسته سری IU کرده که تفاوت آن با سری IS در عدم نیاز به برد صدای جداگانه برای ضبط صداست. در این دوربینهای مداربسته میکروفون داخلی تعبیه شده و صدای محیط را به طور همزمان با تصویر به دستگاه منتقل می کند و سپس تمام وقایع را روی هارد ذخیره می کند.

تنها دوربین مداربسته بولت که در حال حاضر توان ضبط صدا همرمان با را دارد مدل زیر است:

هایک ویژن برترین برند تجهیزات نظارتی در جهان است و در هر زمینه ای پیشگام بوده و هست.