صفحه اصلی مقالات تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q

تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q

1399/12/19 | بازدید 1186

5.0 از 5 رای

تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q در این مقاله در وبسایت کمیران به این بررسی می پردازد که کدام دستگاه مناسب نیاز کاربران است. تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q یکی از بهترین مقالات وبسایت کمیران است که پیشبینی می شود تعداد بازدید این مقاله بتواند به میزان قابل توجهی برسد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور جامع تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q را برای شما شرح دهیم.

تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q یا شباهت؟

در این بند می خواهیم قبل از آنکه تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q مشخص شود، شباهت آنها را با هم بررسی کنیم.

  • خروجی 4K

همانطور که می بینید، خروجی 4K نکته مشترک هر دو NVR سری K و Q است. البته که در این مقاله مراد از سری Q دستگاه های NVR سری Q است که در انتهای پارتنامبرشان حرف M دیده نمی شود و NVR های سری Q/M در این مقاله مورد بررسی قرار نمی گیرد. هر دو سری NVR سری K و Q با پارتنامبر ابتدایی 76 و 77 عرضه می شود.

خروجی 4K دقیقا همان وضوح 8 مگاپیکسل است که نشان می دهد این دستگاه ها توان پشتیبانی از دوربینهای مداربسته تا 8 مگاپیکسل را دارند، فقط در نظر داشته باشید برای دیدن تصاویر با کیفیت 4K باید حتما نمایشگرتان هم 4K باشد.

در دستگاه های هایک ویژن این حالت وجود دارد که اگر در پارتنامبر آن حروف NI دیده شود، نشان می دهد این یک دستگاه تحت شبکه است اما اگر NI نداشت، یعنی آن دستگاه DVR است.

شباهت دیگر این دو سری محصولات تکنولوژی مشترک و یکسان این دو سری محصولات است:

  • تحت شبکه

آنچه که به دستگاه های ضبط و پخش NVR اطلاق می شود، دارای تکنولوژی تحت شبکه هستند و از تکنولوژی IP بهره می برند. دستگاه های ضبط و پخش در تکنولوژی Turbo HD با عنوان DVR مشخص می شوند. از آنجا که دستگاه های DVR توانایی پشتیبانی از هر دو سری دوربینهای مداربسته Turbo HD و IP را دارند قیمت بالاتری به نمونه مشابه خود در دستگاه های NVR دارند که فقط توان پشتیبانی از دوربینهای مداربسته تحت شبک را دارند.

حال که شباهت این دو سری محصولات مشخص شد، می خواهیم تفاوت آن دو را برای شما معرفی کنیم. تفاوت NVR هایک ویژن سری K و Q فقط و فقط در موارد زیر خلاصه می شود که آنها را برمی شماریم.

شکل ظاهری

شکل ظاهری هر دو سری محصولات K و Q با یکدیگر متفاوت است. ابعاد این دو سری NVR با توجه به تعداد هاردی که پشتیبانی می کنند، مشخص می شود. هرچه تعداد ساتاهای یک دستگاه بیشتر باشد، آن دستگاه بزرگتر است اما آنچه در این بند به آن اشاره می کنیم، شکل ظاهری و پنل دستگاه است که به روشنی متفاوت است. می توانید در این بند تصیر هر دو سری دستگاه را ببینید:

دستگاه سری K

دستگاه سری Q

پهنای باند

پهنای باند دستگاه های سری K و Q با یکدیگر متفاوت هستند. مفهوم پهنای باند مشخصا با این نکته در ارتباط است که در مجموع چند مگاپیکسل می توان به دستگاه متصل کرد. به نکات مهم در این خصوص توجه کنید:

  • دستگاه های سری K توان پشتیبانی ازدوربینهای مداربسته تا 8 مگاپیکسل به ازای تمامی تعداد کانال ها را دارند. یعنی اگر یک دستگاه 32 کانال سری K باشد، توا پشتیبانی از 32 عدد دوربین مداربسته 8 مگاپیکسلی را دارند.
  • دستگاه های سری Q توان پشتیبانی ازدوربینهای مداربسته تا 8 مگاپیکسل را دارند اما به دلیل پهنای باند پایینتر توان پشتیبانی از دوربینهای مداربسته 8 مگاپیکسل به ازای تمام کانالها را ندارند. برای آنکه بدانید در مجموع چند مگاپیکسل می توانید به دستگاه متصل کنید، باید تعداد کانال دستگاه های سری Q را ضربدر عدد 6 کنید. به طور مثال یک دستگاه 4 کانال سری Q می تواند 4 ضربدر 6 یعنی 24 مگاپیکسل در مجموع را پشتیبانی کند. یعنی اگر می خواهید به دستگاه سری Q یک عدد دوربین مداربسته 8 مگاپیکسل متصل کنید، از عدد 24 باید 8 عدد را کم کنید. یعنی برای 3 کانال دیگر فقط 16 مگاپیکسل در دسترس است. این 16 مگاپیکسل می توانند دو عدد دوربین مداربسته 6 مگاپیکسل و یک عدد دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل متصل کنید.