صفحه اصلی مقالات تفاوت DNR با 3D DNR

تفاوت DNR با 3D DNR

1399/12/24 | بازدید 583

5.0 از 5 رای

تفاوت DNR با 3D DNR در این مقاله در وبسایت کمیران به این بررسی می پردازد که کدام دوربین مداربسته در کدام فضا مناسب تر است. سال گذشته در یک مقاله مفصل مفهوم DNR برای شما شرح داده شد ولی امروز می خواهیم تفاوت انواع متفاوت این قابلیت را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا پایان این مقاله تفاوت DNR با 3D DNR برای شما شرح داده شود.

برای روشن شدن تفاوت DNR و 3D DNR هر کدام را به طور مجزا تعریف می کنیم. در بندهای بعدی با ما همراه باشید تا تفاوت DNR با 3D DNR برای شما روشن شود.

تعریف DNR

برای شروع می خواهیم از لحاظ لغوی DNR را بررسی کنیم:

  • DNR : Digital Noise Reduction

ترجمه این قابلیت کاهنده نویز دیجیتالی است. هر کالای دیجیتالی دارای مقادیری نویز است که بر اساس عوامل زیادی به وجود می آید و دوربین مداربسته هم از این قاعده مستثنی نیست و بنا به دلایل مختلف روی تصاویر دریافتی نویزهایی ایجاد می شود و قابلیت DNR کمک می کند تا این نویزها به حداقل برسند و تصاویر دریافتی شفافتر باشند. DNR توان از بین بردن نویز S/N را دارد و می تواند تصاویر بی کیفیت را به تصاویر بسیار باکیفیتی تبدیل کند.

  • نویز S/N : نویزی است که به دلیل سیگنال الکترونیکی و در نور کم باعث خراب شدن تصاویر دریافتی دوربین مداربسته می شود.

تعریف 3D DNR

نمونه اعلای کاهنده نویزهای دیجیتالی 3D DNR نام دارد که فقط در محصولات هایک ویژن و هایلوک یافت می شود. در حال حاضر آنچه که مزیت و برتری یک دوربین مداربسته نسبت به دیگری محسوب می شود، قابلیت 3D DNR است؛ چرا که در حال حاضر تقریبا تمام دوربینهای مداربسته از قابلیت DNR بهره می برند. بر اساس تعریف قابلیت 3D DNR نوع پیشرفته همان قابلیت DNR است با این تفاوت که بسیار موثرتر عمل کرده و در شرایطی که نور بسیار کم است و نزدیک به صفر می شود، باز هم عمل کرده و نویزها از تصویر فیلتر میکند. در واقع در قابلیت DNR که کاهش نویز به صورت فریم به فریم انجام می شد، قابلیت 3D DNR کاهش نویز را به صورت نقطه ای هم انجام می دهد.

*قابلیت 3D DNR به این صورت عمل می کند که کل تصویر را پردازش کرده و هر نقطه از پیکسل را با نقطه کناری اش مقایسه می کند و نویزهای موجود را به کلی برطرف می کند. فراید کاهش نویز در قابلیت سه بعدی DNR بسیار دقیقتر انجام می شود.

محصولات دارای قابلیت 3D DNR

در حال حاضر شرکت هایک ویژن  اقدام به تولید دوربین مداربسته با قابلیت 3D DNR می کند. این قابلیت در تمام دوربینهای مداربسته تحت شبکه هایلوک و هایک ویژن در نظر گرفته شده است که طبیعتا دارای قیمت بسیار بالایی هستند. اگر قصد دارید از دوربینهای مداربسته ارزان قیمت تر با ماهیت آنالوگ استفاده کنید که دارای قابلیت 3D DNR باشد، می توانید در محصولات هایک ویژن آن را جست و جو کنید.

*تمام دوربینهای مداربسته هایک ویژن Turbo HD که از قابلیت WDR بهره می برند، دارای ویژگی منحصر به فرد 3D DNR هم هستند. برای آنکه بدانید کدام دسته از محصولات توربو اچ دی هایک ویژن دارای قابلیت WDR و 3D DNR به طور همزمان هستند، به بندهای زیر توجه کنید:

  • کلیه دوربینهای مداربسته دام و بولت هایک ویژن سری D3T
  • کلیه دوربینهای مداربسته دام و بولت هایک ویژن سری D7T
  • کلیه دوربینهای مداربسته دام و بولت هایک ویژن سری D8T
  • کلیه دوربینهای مداربسته دام و بولت هایک ویژن سری U8T

کاربران گرامی فروشگاه کمیران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تفاوت DNR با 3D DNR را از کارشناسان فروش ما بپرسید. شماره تماس فروشگاه به شرح زیر در دسترس شماست:

02166764266

09901200130