صفحه اصلی مقالات بررسی دوربین مداربسته هایلوک

بررسی دوربین مداربسته هایلوک

1398/05/27 | بازدید 459

5.0 از 10 رای

دوربین مداربسته هایلوک قوی‌ترین و جدیدترین شاخه از برند معتبر هایک‌ویژن در حوزه نظارت تصویری و امنیتی است که در سال 2018 در بازار معرفی شد. هایلوک را می‌توان در گروه با کیفیت‌ترین دوربین مداربسته در بین دوربین‌های ارزان قیمت دانست.

دوربین مداربسته هایلوک در دو نوع اچ دی و شبکه وارد بازار شد که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. محصولات هایلوک به دلیل کیفیت بالا و ارزان‌تر بودن از سایر رقبا و همچنین تنوع در محصولات و تناسب با بودجه مشتریان بسیار به صرفه است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته دوربین مداربسته هایلوک:

  •  DNR3D: قابلیت DNR یک کاهنده نویز دیجیتالی است. در دوربین‌ مداربسته معمولی در صورت کم بودن نور نقطه‌های کوچک در تصویر نشان داده می‌شود. در دوربین‌هایی که دارای تکنولوژی DNR هستند، به وسیله فیلترهایی، نویزهای تصویر را از بین برده و تصاویر را با کیفیت کرده و حجم فایل را کم می‌کنند.
  • WDR : این قابلیت برای از بین بردن اختلاف سطح نور در نقاط پرنور و کم‌نور است. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که یک نور قوی(مانند نور خورشید) در یک محیط تاریک‌تر وجود دارد. وجود نور شدید منجر به تاریک شدن قسمت‌های کم نورتر می‌شود و در نهایت WDR در دوربین هایلوک سبب تولید نور مناسب در قسمت کم‌نور و پرنور می‌شود.
  • تکنولوژی PIR: یک سنسور الکتریکی برای تشخیص ورود افراد به محدوده تعیین شده است و وظیفه این سنسور، اندازه‌گیری نور مادون قرمز منتشر شده از افراد است. پس از ورود افراد به محدوده، دستگاه شروع به ضبط می‌کند و می‌تواند برروی تلفن همراه کاربر هشدار ارسال کند.

دیگر قابلیت‌های دوربین هایلوک:

  • چند زبانه بودن نرم افزار: منوی چندزبانه برای دستگاه‌ که کار را برای کاربران راحت‌تر کرده است.
  • صدای دوطرفه: این ویژگی امکان ضبط و پخش صدا و صحبت کردن از طریق دوریبن شبکه را می‌دهد.
  • پشتیبانی از کارت‌های حافظه: قابلیت اتصال SD کارت باعث می‌شود که دوربین بتواند به تنهایی تصاویر را به روی خودش ذخیره کند.

نرم افزار IVMS-4200: به وسیله این نرم افزار می‌توان دوربین هایلوک و هایک ویژن را مدیریت کرد. این نرم‌افزار با تمام محصولات هایلوک سازگار است و مدیریت چند منظوره تصاویر دوربین‌ها شامل نمایش تصویر زنده، ضبط، جست‌وجو در تصاویر ضبط شده به همراه پخش تصاویر از راه دور، مشاهده تصاویر ضبط شده، مدیریت هشدار و... است.

نتیجه‌گیری:

در آخر می‌توان نتیجه گرفت که برای انتخاب یک پکیج دوربین مداربسته خوب و با کارایی بالا و در عین حال مقرون به صرفه، می‌توان از بین دوربین‌های متفرقه و هایلوک(HILOOK) با توجه به کیفیت بالاتر برند هایلوک و قیمت مناسب آن، انتخاب هایلوک را بسیار مناسب‌تر دانست.