صفحه اصلی مقالات انواع دستگاه DVR و NVR

انواع دستگاه DVR و NVR

1401/03/10 | بازدید 367

5.0 از 4 رای

انواع دستگاه DVR و NVR عنوان مقاله ای است که در آن، به بررسی دستگاه های ضبط و پخش در تجهیزات نظارتی پرداخته می شود. پیشترها در مقالات گسترده این موضوع مطرح شده است که دستگاه مغز متفکر یک تجهیزات نظارتی است و بررسی دستگاه های ضبط و پخش مواردی را بازگو خواهد کرد که خواندنش برای شما مفید است.

در این مقاله با عنوان انواع دستگاه DVR و NVR می خواهیم این سری محصولات از برند هایک ویژن، هایلوک و داهوا را بررسی کنیم.

پیش از هرچیز باید به پیشنه دستگاه ها توجه کرد و آنها را معرفی نمود.

در ابتدای پیدایش تجهیزات نظارتی و ساخته شدن آن توسط بشر، دستگاه تجهیزات نظارتی به شکل DVRهای کنونی ساخته شد و توان پردازش تصاویر را نداشت و هر آنچه که دریافت می کرد با کیفیت آنالوگ و سطح معیار TV LINE به کاربر عرضه می کرد. بعدها همین معیار TV LINE ارتقا پیدا کرد و تا 700 تیوی لاین رسید که زمینه ساز پیدایش دوریینهای مداربسته یک ممیز سه مگاپیکسل شد.

با ورود این فناوری به عرصه صنعت گسترده تجهیزات نظارتی با معیار مگاپیکسل، دستگاه های برندهای معتبر سر و شکل جدیدی به خود گرفت و همزمان با ساخت تکنولوژی HD با نامهای مختلف در برندهای گوناگون، تکنولوژی IP هم ساخته شد و با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.

دستگاه های IP که به آنها NVR گفته می شود، توان پشتیبانی از دوربینهای مداربسته تحت شبکه را دارند و تصاویر را در این بستر انتقال می دهند.

دستگاه DVR در برندهای مختلف

با پیشرفت تکنولوژی آنالوگ و رسیدن آن به سطح سنجش مگاپیکسل، در برند هایک ویژن و هایلوک تکنولوژی TVI نام گرفت و در تکنولوژی داهوا به عنوان CVI معروف شد. به محصولات TVI یا همان تکنولوژی انحصاری هایک ویژن Turbo HD هم گفته می شود. این تکنولوژی تا حدی پیشرفت کرد که به 4K رسید و اکنون دستگاه های پیشتیبانی کننده از دوربینهای مداربسته تا 8 مگاپیکسل هم در بازار دیده می شود.

تعداد کانال دستگاه های DVR

در دستگاه های DVR بالاترین تعداد کانالی که وجود دارد، 32 کانال است. اگر قصد دارید فضای موردنظر خود را مجهز به تجهیزات نظارتی کنید، باید حداکثر تعداد دوربینهای مداربسته را در عدد 32 نگه دارید یا در غیر این صورت دو راه دارید:

  • استفاده از دو دستگاه DVR
  • استفاده از تکنولوژی تحت شبکه

در حال حاضر از سه برند هایک ویژن، هایلوک و داهوا دستگاه DVR با 32 کانال تصویر وجود دارد.

دستگاه NVR در برندهای مختلف

تکنولوژی تحت شبکه از همان ابتدای پیدایشش تا کنون یک سیستم گران قیمت محسوب می شد و دارای وضوح تصویر بدون افت است و نکته قابل توجه سرعت انتقال داده و همچنین ارائه تصاویر به همان کیفیت واقعی خودشان است. تکنولوژی تحت شبکه در حال حاضر بهترین تکنولوژی و به روزترین آن در جهان در این عرصه است. تعداد کانالهای دستگاه های NVR هایک ویژن بیش از 32 تا 64 و 128 هم می رسد.

در انتهای این مقاله شما را دعوت می کنیم تا با مراجعه به صفحه اینستاگرام مجموعه کمیران و صفحه چت واتس اپ، با ما در ارتباط باشید.

نشانی اینستاگرام کمیران و لینک آن در این بند به شما معرفی می شود:

اینستاگرام کمیران

واتس اپ کمیران

شماره تماس فروشگاه کمیران: 02166764266 - 02166764236

شماره تماس واتس اپ: 09901200130

آیدی اینستاگرام: camirancctv