صفحه اصلی اخبار انواع دوربین مداربسته

پربازدیدترین ها

انواع دوربین مداربسته

1394/04/10 | بازدید 14258

5.0 از 2 رای

دوربین مداربسته آنالوگ

نوع بسیار رایج از دوربین مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته ساده و ارزان برای کاربری های غیر حرفه است. در دوربین مداربسته انالوگ، سیگنال های تصویر دوربین های مداربسته به صورت انالوگ انتقال پیدا میکنند.

دوربین مداربسته تحت شبکه
نوع حرفه ای تر از دوربین مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته با کیفیت و پرهزینه است. در دوربین مداربسته تحت شبکه، اطلاعات تصویر از طریق پروتکل های شبکه انتقال پیدا میکنند.

مقایسه قیمت دوربین مداربسته

1.        اولین تفاوتی که در مقایسه دوربین های مداربسته متوجه آن خواهیم شد تفاوت قیمت دوربین مداربسته آنالوگ با دوربین مداربسته تحت شبکه است. معمولا بین دو تا سه برابر قیمت دوربین آنالوگ را دارند. این بالاتر بودن قیمت اصلی ترین دلیل رواج دوربین مداربسته انالوگ است.

مقایسه کیفیت تصویر دوربین مداربسته

2.        تفاوت مهم در دوربین مداربسته انالوگ و شبکه کیفیت تصویر انهاست. از نظر کیفیت تصویر دوربین مداربسته انالوگ دارای محدودیت بسیار زیادی است. در دوربین های مداربسته انالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیش از حدود 0.5 مگا پیکسل وجود ندارد. در یک سیستم انالوگ کیفیت در حد مگاپیکسل وجود ندارد. در مقابل دوربین های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصویر هیچ محدودیت تصویری ندارد و دوربین های تا 5مگا پیکسل به راحتی در دسترس هستند.

مقایسه نصب دوربین مداربسته

3.       در مقایسه با دوربین انالوگ ، دوربین های تحت شبکه به مراتب در نصب و عیب یابی ساده تر است. سادگی در نصب دوربین مداربسته تحت شبکه  سبب شده شرکت های سیستم های حفاظتی تمایل زیادی به استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه را داشته باشند.

4.       اجرای و کابل کشی در این دو دوربین مداربسته به طور کلی با هم در تفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسترهای انالوگ و شبکه هیچ گونه همخوانی با هم ندارند و در اجرا دارای تفاوت های زیادی هستند. به صورت کلی تکنولوژی اجرا در دوربین مداربسته تحت شبکه به مراتب بالاتر است. در این سیستم ها شما میتوانید از طریق استفاده از فیبرنوری تمام محدودیت های طول کابل را حل کنید .